29 maj 2008

Uppdattering och pepp!

Lite uppdateringar tycker jag är på sin plats, nu när jag är inne i min vilovecka!

Stegräknare
Jag, och några andra finfina tjejer, provar just nu en stegräknare. igår, efter jag hade varit och hämtat ut den, försökte jag få den inställd på just det, mig. Vikt och längd vet jag ju om, men så kom det där med steglängd. Jag är ju inte den mest ståtliga och längsta människa här på jorden, mina ben är inte några långa välsvarvade spiror, utan har mer formen av korta trädstubbar (jag hävdar att det är gamla handbollslår, fast det är minst 20 år sen jag slutade spela) och mina steg är minimala! När jag så igår skulle mäta dom enligt konstens alla regler fick jag fram ca 60 cm per steg. Det har hittills idag gett mig, utan vidare ansträngning ca 4000 steg. Så här ska knallas kan jag meddela!

Detox
I samma paket som stegräknaren, fick vi även en Detox-kur. Samma kur som jag är inne i sluttampen på just nu! Det som hänt sen sist är att jag tycker, om det så än är placebo, att magen har "sjunkit in" lite, att jag faktiskt inte springer på toa lika mycket nu som i början (men visst, man ska ha en toalett i närheten) och framförallt att min mage och då menar jag tarmar och sånt man har inuti, börjar bli riktigt snälla! För er som inte vet det har jag en ganska kinkig mage som ibland tycker att ägaren (dvs jag) inte alls förtjänar att må bra! Men nu har den faktiskt inte bråkat på ett bra tag, så jag hoppas att den håller sig i schack en stund framöver.

Kropp och knopp
I övrigt börjar min skärpning av matintaget ge resultat. Just nu kommer jag i alla sommarkläder (utom mina smaljeans och en svart skjorta) som jag handlade förra året vilket va målet! Allt kanske inte sitter lika bra som förra året, men jag ska hålla i en stund till så det kommer att rätta till sig så småningom. Men snart ska jag ta sommar och med gott samvete kunna ta en kall öl i solen när jag vill! Så jag är både lite stolt och glad över mig själv, i alla fall så här långt ;)

Marathonpeppning
Å så vill jag här, på min lilla blogg, sparka alla som ska springa marathon på lördag en rejäl lyckospark i baken! Jag lovar att jag ska hålla koll på Er via nätet då jag själv ska bjuda på tårta precis när starten går! Lycka till Puma, Coola Karin, MarathonMia och alla andra som ska springa! Jag håller tummarna för Er!

3 kommentarer:

MarathonMia sa...

Din kick i rumpan hamnade precis rätt! Rakt på den hårda lilla sätesmuskeln på vänster sida, så nu är den knuten också borta! Det bockar jag för.

Nu är det bara att kuta!

Angående smaljeansen - jag har likadana som har krympt lite i garderoben... hur kommer det sig?

Puma sa...

visst ska vi träna nästa vecka va? Ska boka in måndagsspinning och hör och häpna men jag vill t.o.m. pumpa! Och köra vanlig styrketräning såklart. Jag kan alla dagar tom torsdag.

Karin sa...

Tack för peppen! Jag ska springa så fort ja kan! =) Ses nästa vecka på spinningen kanske?