9 maj 2008

Undrar som flundran!

Någonting rätt måste jag ha gjort igår på under styrketräningen, någonting rätt och ovant! Jag har nämligen mer än önskad känning i rygg och axlar(?). Ryggen kan jag väll förstå, kanske, men axlarna? Jag skulle ju köra dom idag, inte igår!

Så nu sitter jag och funderar på vad jag och hur jag och om jag gjorde nåtot fel eller ovant. Visst jag körde hantelrodd som jag inte har gjort på länge! Jag insåg att jag var tvungen att höja belastningen ganska rejält eftersom den belastning jag brukade ha var på tok för lätt!

Men så va det ju den där knepiga "lastdragsmaskinen"! Kan det va den som spökar? För efter tre set á 10 repetitioner med brett grepp, körde jag 2 set á 8 repetitoner med smalt grepp å det har jag ju inte gjort förut! Är det så att det är dessa som har tagit nått så eländigt och att jag även använde axlarna där? Hmmm... jag får fundera vidare på detta och samtidgt svära åt att jag glömt mobilen hemma idag! Så vill man ha tag på mig idag får man ringa mig till jobbet!

2 kommentarer:

Susanna sa...

Träningsvärk är rolig, även om man inte vet varifrån den kom :)

Jag var på systemet igår och kom tack vare dit minnestricks "nästan 70 kr" ihåg numret på det omtalade vinet. Åh vad gott det är! Beroendeframkallande gott. Undrar hur denna kvällen ska sluta...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hahahah ja men du ser, visst funkar det" Å ja, Sara har rätt, det är GOTT å det trots att det är vitt *skrattar*
Ha en fortsatt trevlig kväll!