13 maj 2008

forts. 13/5 - Yoga

Voff voff, alla dessa hundar!

Yoga
Så har jag varit och Yogat igen, samma plats och samma tid som förra veckan (dvs i Liljeholmen kl. 18) och idag kändes det som jag var ännu stelare än jag var förra veckan! Konsigt, men så va det!

Som vanligt är det många hundar och lika många plankor på de yogapasset som nu går på Sats, så mycket plankor så att armar och mage tillslut darrar av utmattning. Lägg sedan till ett par båtar å du förstår vad jag är ute efter. MEN, och ja jag säger det igen, jag tror det är bra för mig. Jag är rätt vig åt ett håll, men kommer det till vridningar i allmänhet och vridning i ryggen i synnerhet, så är jag stel så stel! Däremot är känslan underbart skön när man får till just vridningen i ryggen, det är nästan så att man hör hur ryggens kotor hoppar sig till rätta!

Sen att man belönas med underbar avslappning i slutet av passet, det är bara en bonus. Och tänk, jag tror faktiskt jag hittade ner i den där tomma tanken på NU på en gång idag. Jag behövde inte koncentrera mig på andningen för att hitta dit, utan hamnade i mitt NU och min alldeles egna och trygga plats, på en gång! Njutning!

Inga kommentarer: