14 maj 2008

14/5 - Styrketräning Rygg-Armar

Axlarna värker idag, men för det ska man inte ligga på latsidan!

Styrketräning Rygg - Armar
Ännu en dag på jobbet och ennu en chans att styrketräna! Idag va det plannerat att köra rygg och armar, vilket också genomfördes på utsatt tid!

Gymet var ganska folkdomt idag, förutom mina trogna killar från avdelningen va det inte många andra där. Det gjorde att jag både vågade ta i det lilla extra samt att jag kunde få lite hjälp att titta till min vänster armbåge som gärna vill "puta ut" när jag kör mina pressar mot huvudet för triceps! Men vi tar det från början!

Jag började med ryggen. Chins i maskin med massor av minusvikt (jag är så löjligt svag när det kommer till chins), sittande rodd, lastdrag brett grepp samt hantelrodd och avslutningsvis ryggresningar för ländryggen! Jag har lite verk i axlarna (och faktiskt lite i bröstmuskulaturen med *tjihoo*) sen igår, så det va lite knixigt att känna ryggen riktigt ordentligt innan jag blev helt varm.

För triceps körde jag sedan French press med Z-stång, där jag alltså fick lite "koll" hjälp av en av mina kollegor som även han håller till nere på gymet under lunchen, i superset med "press mot naveln" (vet faktiskt inte vad det heter) och sedan omvända puchdowns för triceps! För biceps blev det hammercurl i CC med rep och sedan bicepscurl, först med Z-stång och sedan med vanlig skivstång och avslutade med två set hantelcurl men låga vikter för att få känna den där underbart svidande känslan igen!

Mat
Igår till middag såg jag till att få i mig kohlhydrater och till lunch idag likaså! Om det är mentalt eller om det verkligen gör någon skillnad vet jag inte, men dages pass kändes i alla fall mycket "lättare"! Den där orken som inte fanns igår var tillbaka och jag fixade varje repetition i varje set som jag ville!

2 kommentarer:

Sofy sa...

Fint pass Nilla! Det lät bra det där och påminde mig om att jag måste bli bättre på att träna rygg. Tackar!
kram

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Det va så lite så Sofy! Rygg är rätt kul att träna tycker jag, om man borster från chinsen, för dom e aldrig roliga *s*
Kram kram