28 maj 2008

EM-tips - ett tips om heder!

Jag jobbar på en avdelning med 90% killar och varje gång det är ett stort fotbollsevanemang så tipsas det vilt. Den första gången jag var med var tipset inför VM 2002 och detta tips vann JAG och skrapade ihop till en utekväll på stan! Sedan dess är det ett måste att vara med!

På mitt jobb är det inte bara en heder att vinna ett sådant tips du har även möjlighet att retas hejdlöst till nästa stora evenemang! Vi har många killar på jobbet som tror sig veta allt om fotboll och säger sig även veta hur det går under sommarens EM. Därför har jag nu inlett förstudien inför tipset! Nu mer är vi inte bara jobbet som tippar och således står det ännu mer heder (och kontanter) på spel! Det gäller alltså att studera grupperna, matcherna och de tippade resultaten noga!

Nu är jag ju ingen fotbolls tjej egentligen! Jag går på känsla! Men självklart är jag öppen för kreativa idéer och kloka funderingar om hur det ska gå! Jag måste ju hålla fanan högt och slå pojkarna på fingrarna även den här gången, eller hur!

Å så över till något helt annat! Jag har tappat bort min röst! Är det någon som hittar den får ni gärna lämna tillbaka den till mig! Jag e nämligen sjukligt trött på att låta som Leonard Coen!

5 kommentarer:

Sofy sa...

He, he, mycket härligt att höra att du visar var skåpet ska stå. Jag röstar också på att du får tillbaka rösten så du kan retas med grabbsen!

Anonym sa...

Jag har också pingisbollar och har ingen röst på morgonen.....Kram H

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

hahahah har vi fått samma bacill månne *skrattar*

men idag låter jag i alla fall inte lika illa som igår... har dock en djup basröst som inte är min!

Anonym sa...

Du ska få lite tips ang fotbollen. Ska du ha vinnande lag, resultat eller målskyttar?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ciz: allt det där ska jag ha! *skrattar*