21 maj 2008

Reklamations ansökan


Ansökan om reklamation av "Stora bröstmuskeln"
Jag vill härmed lämna in min reklamation av den Stora Bröstmuskeln, nedan kallad SB, till instansen för teknik och träningsvärk.

Anledningen till reklamationen är följande: Efter ett hårt pass med målsägandes träninskompis, peppare och hjälpande hand Puma under gårdagskvällen, bör känslan i muskeln på något sätt göra sig påmind, såsom axelpartiets muskler gör idag efter liknande belastning som SB. Detta är inte fallet och således kvärver målsäganden reklamation, bytesrätt men även en funktionsgenomgång av SB. Målsägande i fallet kräver även en full genomgång av andra, intill liggande partier, för att utesluta brister på dessa.

Eftersom denna ansökan inte går att överklaga, kräver måsläganden att detta sker skyndsamt samt att resultatet publiceras på angiven plats.

Mummel!
Ja, som ni förstår så har det nu hänt, igen! Min eviga djupa och svarta låda dvs bröst träning, blir varken lättare eller bättre. Jag har nu suttit och funderat på anledningen ett bra tag och har kommit fram till att jag tror det beror på att jag är för svag i armarna. Jag orkar inte, rent arm styrke mässigt, belasta bröstmuskelaturen på ett sådant sätt att träningen ger känningar dagen efter. Visst är det skönt att slippa träningsvärk, men samtidigt vill jag ju få ett kvitto på att jag gör rätt!

Åtgärnden blir alltså att träna armarna mycket mycket mer, eller det är i alla fall det jag tror att jag måste göra. Dock inväntar jag resultatet från min reklamation, vilken jag hoppas kommer från mina trogna läsare här på bloggen! Just nu är jag mest frusterad och irriterad kan jag meddela!

3 kommentarer:

Puma sa...

hihi. flåt... borde inte fnissa, men inlägget var rätt så roligt!! jag känner lagomt mycket - dvs en sund träningsvärk och ingen surhet. axeln känns mest trött.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Det är helt OK att fnissa! Det va det som var meningen *s*
Min axlar ät trötta, det visade sig speciellt nu på lunchen i gymet, men av bröstet känns inget!

Susanna sa...

Nämnde du inte nån gång att du har tendens till framåtroterade axlar? I så fall borde du nog ändå inte fokusera så mycket på bröstträning, eftersom en kort/övertränad bröstmuskel sägs vara det som framkallar fenomenet. Själv har jag problem med det och har fått rådet från kiropraktorn att inte träna bröst alls. Så du kanske kan strunta i de onda bröstmusklerna helt =)