7 maj 2008

7/5 - Styrketräning!


Då så, då var jag på banan igen och nu har jag haft date med hantlarna!

Bröst - Triceps - Mage
Vissa förespråkar att man ska starta lugnt och sen öka, själv startar jag hårt och försöker öka *skrattar* Men visst, jag har väll startat den här veckan ganska lugnt ändå! Vila måndag, lätt lätt lätt styrketräning (eller rörelseträning kanske man ska kalla det) tisdag lunch och yoga tisdag kväll! Men NU är det slut med det lugna och jag har varit nere i gymet och frustat som en häst!

Bröst, triceps och mage blev det idag och ja måste ju säga att kraften i magen inte rikgit är tillbaka efter helgens bravader. Alla klasser hade ju en egen mag del liksom och efter pass 6 fanns det inte mycket kvar av just magmusklerna! Detta märktes alltså idag, men det var ingenting som kunde stoppa mig! Förutom det körde jag:

Bänkpress med skivstång (tihi, jag brukar köra i Smith:en, men idag va jag modig)
Send press i Smith
Hantelpressar i superset med hantelflyes för bröstet!

Puchdowns
Omvänd p-d
Frenchpress i CC

Mage

Stretch
Efter passet så såg jag till att stretcha ordentligt! Inte bara bröstet utan även ben och speciellt baksida ben! Förhoppningsvis gör det att de sista lilla stelheten släpper och att jag är pigg och alert i morgon då jag ska spinna igen!

Inga kommentarer: