1 maj 2008

1/5 - Spinning med Terese

Vilan är över, idag va det dax att väcka benen och sätta igång tänket inför helgen

Toppning, det har man ju hört talas om
Idrottsmän pratar ju alltid om att toppa sig inför tävlingar, dom säger att dom släpper upp träningen, vilar mycket för att sedan träna lätt och va som bäst inför tävligen! Å när jag tänker på det, är det precis det jag har gjort *garvar* Jag har vilat mig iform å idag va det dax för det där "lätta" passet för att få tillbaka känslan. Nu blev ju passet inte precis lätt men det va kul! Å känslan kom tillbaka så fort jag äntrade spinningsalen!

Terese vickade idag för sin blivande man Glenn och eftersom jag var tidig fick vi tillfälle att prata lite skit innan passet. Jag hade tänkt att jag skulle köra lite styrketräning idag med, men kom på mig själv och lät bli. Det första passet på lördag är ju styrketräning och eftersom det idag är torsdag och min träningsverk alltid kommer två dagar efter, va det ingen bra idé det där med styrketräning. Träningsvärk kommer jag få ändå efter helgen å det beror ju framförallt att vi ska träna nya saker som kroppen inte riktigt e van vid!

Som vanligt va Terese kanon och passet kände jag igen! Backar, raksträcka och ännu mer backar! Mina ben förstod faktiskt inte till en början vad det va som hände, men efter uppvärmningen (som jag började på en stund innan passet) va dom helt med på att träna och jag kunde trycka till ordentligt redan från början!

Middag med Puman
Nu ska jag slappa lite i soffan och sen väntar en middag med Puma och jag ska äntligen få smaka det omtalade 6950! Jag ser fram emot en kväll med mycket fniss och skitprat!

1 kommentar:

Puma sa...

6950:n ligger i kylen! Jag har plockat lite dammtussar för hand för jag orkar inte dammsuga... :-)