20 maj 2008

20/5 - Styrketräning med Puma

Får jag inte träningsverk efter det här passet, då tänker jag reklamera mina muskler och teknik!

Bröst och axlar
Då var det dax för veckans första styrketräningspass och denna gång var det tillsammans med Puma! Eftersom jag fick på min lott att utforma passet idag, måste jag ju säga att det var bra. Men det blev faktiskt lite tuffare än jag tänkt mig!

Dagens träning skedde på SATS Vasagatan, ett gym som bara har just gym och en bubbelpool. Tyvärr hade varken jag eller Puma med oss badkläder, men nästa gång jag går dit ska jag banne mig komma ihåg att stoppa ner det i träningsväskan. SATS Vasagatan är litet, ganska schavigt och inte så hemtrevligt. Men det är heller inte så mycket folk i rusningstrafik (typ runt 18.00) och dom har allt man behöver när man ska styrketräna! Bra hantlar, lite ruttna maskiner!

Upplägget idag såg ut så här: För bröst körde vi först bänkpress (där jag förövrigt lyfte det tyngsta jag gjort hittils) följt av bröstpress och bröstflyes i superset med hantlar. Även här ökade vi upp vikten i sista settet! Vi avslutade bröst delen med Peck-Deck maskin tills börstmuskeln både surnade och skerk om nåd!

Sen va det axlarnas tur! Vi började med baksida axel, stående med hatlar. Därefter va det dax för Pumas favorit drag mot hakan och axelpress i superset med stång. Men jag måste faktiskt säga att Puman va stark idag, riktigt stark! Bra jobbat tjejen! Slutligen hade jag lagt in min nya favorit Hantellyft åt sidan med vridning och allra allra sist körde jag ett set med vanliga lyft åt sidan! Mumma för axelmusklen!

Bonus
Eftersom jag var lite tidig idag hann jag faktiskt med att plåga ryggen lite med. Latsdrag med brett grepp, tre set samt latsdrag med smalt grepp tre set. Sittande rodd och slutligen hantelrodd! Men det tar jag som en bonus och räknar knappt!

3 kommentarer:

Puma sa...

tack för bra träning och tack för mail!! och sorry att jag var sen och att du fick träna i 70 minuter extra... oops!

Anonym sa...

Inte för att vara petig, men jag tror att du menar latsdrag:-) Jag trodde länge att det hette lastdrag, det låter liksom logiskt, men nu har lag lärt mig att det heter lats efter latissimus dorsi, muskeln man tränar:-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ingen fara Puman, jag fick ju faktiskt skyllla mig lite själv att ja va så tidig! Å tack själv, det va väldans skojigt idag!

Maria, oj då, ja där ser man. Då får jag tacka för informationen och konstarea att alltid lär man sig något nytt! Tack tack för det!