6 maj 2008

forts 6/5 - Yoga

Lite stelt men väldigt välbehövligt

Yoga
Så, nu har jag då varit på yoga och sträckt ut och vridit till! Å ja, det behövdes verkligen och det kändes bra mycket i ryggen när jag stod i den eländiga hunden idag. Men förhoppningsvis så gör det nytta och jag i morgon kan uppnå mitt mål att vara tillbaka till 100% igen, för då blir det ingen mesträning på gymet, då ska här lyftas tungt!

Nå väl, åter till dagen! Innan yogan satt jag på en motionscykel och försökte få värme till benen, vilket jag lyckades med. Jag tycker egentligen inte om dom där uppvärmningscyklarna utan föredrar spinningcykel om jag ska sitta still å trampa, men idag gick det bra eftersom jag hade en bok med mig som jag inte kunde slita ögonen ifrån. Vilken? Jätten i spegeln och ja, jag satt och hulkade och tårarna rann i sadeln, på vägen hem i bussen och här hemma, innan jag läste ut den första delen!

Under yogapasset hände det där märkliga igen, det där att jag faktiskt hittade min balans i vänsterfoten. Jag fick återigen ett kvitto på att rehab lönar sig! Nu väntar jag bara på att jag ska kunna hoppa och springa på foten, men det e väll som med allt annat, en sak i taget (å nej, vill ju ha allt på en gång jue).

Nu ska jag sätta tänderna i Jens Lapidus andra bok och sen blir det natti natt!

PS. Jag har köpt allergimedicin för mina ögon nu!Välbehövligt kan jag meddela!

Inga kommentarer: