16 maj 2008

Det funkade, jag lever!

Haha, jag tror jag har hittat mitt recept!

I'm alive!
Jajjemensan! Jag lever, jag kan gå! Jag tror faktiskt att det funkar! Tjoho! Jag har inte mördar värk i benen, jag kan både resa mig och sätta mig ner på stolen utan problem! Den enda gången benen hittills har protesterat lite var när jag gick upp för en liten backe, men det kan jag med glädje ta!

Kan det va så att jag gjorde allt rätt igår, eller att det är ett lyckokast? Kanske, men samtidigt va det verkligen ingen mesträning för benen igår och i vanliga fall hade jag varit en väldigt stel Nilla idag! Men icke! Visst, jag hade nog inte sprungit ett distanspass med dessa ben, men å andra sidan springer jag ju inte annars heller, så varför skulle jag göra det just idag?

Summa summarum, detta ska och kommer jag utnyttja fler gånger! Mina "ben-dagar" skall hädanefter inte vara ett "Ohh måste jag, jag får ju så ont i flera dagar efteråt", istället ska jag ta det med ro och bli trygg i mig själv att jag både klarar av det och faktiskt kan röra mig som vanligt dagen efter!

Säger som jag gjorde när jag va liten: Ia e glad idag!

1 kommentar:

MarathonMia sa...

*skratt* Jag brukar mesa med vikter på benen och säger till min son att det är för att jag ska springa. Då kontrar han med "Men du tränar ju benen för att du ska bli stark i dem, gör det oftare istället så slipper du träningsvärk". Jag VET ju att det är rätt... men ändå. Träningsvärk i benen suger!