4 maj 2008

Blogger Bootcamp dag 2

Aj, aj aj... jag har ont!

Ok, visst trodde jag att det skulle kännas i kroppen när jag vaknade i morse, men det är ingenting mot vad det känns nu! Jag är den första att erkänna att jag har ONT i min rumpa och i baksida lår. Det pirrar i armarna och axlarna är smått sega! Vad det beror på, tja läs vidare så förstår du!

Cirkelträning
Dagen började med ett cirkelträningspass där 10 stationer var utplacerade i vår sal och vi delades upp två och två! Efter en kort men intensiv uppvärmning va det bara att ta tag i det som fanns framför näsan och jag tror ta mig sjutton vi under ett varv (vi gjorde tre, eller två men första varvet två gånger) kom åt varenda liten muskel i kroppen. Axlar, armar fram och (tyvärr) baksida ben! Å behöver jag säga att det va kul?

Lunch och föreläsning
Liksom igår åt vi lunch ute i solen, å vet ni va, jag tror jag har bränt mig lite på nästippen! Efter att alla hade fått i sig maten fick vi en föreläsning av Mikaela eller Mela som vi säger. Föreläsningen var grpande på fler än ett sett, men bottnade i tanken om balans! Balans i livet, träningen och maten!

Tae-box
Å så kom då passet som jag på föhand bävat lite för. Inte för att det skulle vara mer eller mindre jobbigt, men för att jag inte visste om min eländiga fot skulle palla med. Å det blev som jag trodde, trots att jag i morse tejpade och lindade foten pallade den inte med. Tae-boxning kändes som en mer upptempo och tristare variant än BodyCombat å det senare tror jag berodde på att det var lite för mycket lika! Nu kunde jag inte riktigt vara med på hela passet tyvärr, men jag vilade foten emellanåt och körde på utan att studsa så mycket som alla andra, när foten tyckte det var ok. Å med tanke på hur svettig jag blev efteråt så gjorde det nog en liten nytta!

Yoga
Vi avsutade dagen med yoga! Å yoga gjorde vi. Det visade sig finnas riktiga yogisar i vår grupp som både var viga som gummiband och starka som oxar! Men trots att jag e varken det ena eller det andra, så gjorde det en fantastisk nytta att få sträcka ut mina väl använda muskler! Utan denna stretch hade jag nog inte kommit upp ur sängen i morgon bitti, eller förlåt, då hade jag nog haft svårare att ta mig upp, för som det känns just nu kommer det bli något trickigt att både ställa sig upp och sätta sig ner i morgon!

Ömmande rumpa!
Som ni förstår så har dagens träning inte gjort min bak mindre öm än va den var i morse, snarare har träningsverken byggts på och spridit sig till andra delar av kroppen. Å som jag sa tidigare så ska det bli interesant och se om jag överhuvudtaget tar mig upp ur sängen i morgon bitti!

Som slutkläm vill jag först och främst tacka Softy för initiativet till denna underbart galna helg. Jag vill även tacka alla ni som har varit med, fan (flåt) va kul det har varit att få ett ansikte på alla flickorna som man annars bara läser om! Å så vill jag tacka vädrets makter att vi fått fint väder på våra luncher utomhus! Så tack tjejer för i helgen, jag hoppas att vi ses snart igen, å visst gör vi om det här? De va ju så kul (å kanske lite galet)!

Inga kommentarer: