7 maj 2008

Ego-boost eller Vill man vara fin får man lida pin!

Idag har jag för första gången i mitt liv varit på ansiktsbehandling! Jag säger bara en sak: Dom som säger att det bara är skönt och avslappnande ljuger! Inte fan va det skönt hela tiden inte! Det är inte skönt att bli klämd på hårt och länge i ansiktet (kinderna var värst) det är inte skönt att bli skärd i under ögat med en vass kviv/pinsett och det är inte skönt att bli pimpstenad med en apparat som tog bort döda hudceller. Lite längre ner på den osköna skalan dvs där det varken är behagligt eller obehagligt, utan bara är, är när man får en sprakande mackapar på huden, eller egentligen på någon slags väv som ligger mellan huden dvs på mitt anikte och aparaten. Det låter som med ett knäppande ljud och luktar ozon! Men ont gjorde det i alla fall inte!

Däremot, ansiktsmasken och ansiktsmasagen, där kan vi snacka njutning! Sen att ligga inbäddad i en liten kockong med turban på huvudet, små tussar på ögonen och värme under kudden, det var riktigt gosigt det! Nu ser jag dock ut som en tomat i fejset (va då lite rodnad... pfff) och tackar min lyckliga stjärna att ingen ser mig!

3 kommentarer:

Puma sa...

jag tyckte du såg fin ut på tåget - hade liksom lyster i huden!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hihi vet du va Puma, det blir alltid värre framåt natten... du skulle se mig nu *garvar*

Anonym sa...

Vill man vara fin får man lida pin... ;)