6 maj 2008

6/5 - Lätt styrketräning

Vet ni va, jag kan röra mig och behöver inte längre använda mig av fritt-fall metoden för att sätta mig ner! Gårdagens pik med tillhörande tårar samt tidigt säng-gående gjorde nog susen för den gamla kroppen jag bär på! Idag mår jag som en prinsessa!

Lätt styrketräning
I mitt lyckorus smet jag ner till gymet på jobbet en sväng för att i alla fall titta på vikterna och maskinerna! Å väl där körde jag en övning för varje muskelgrupp i korppen. Jag tog det väldigt lungt och räknar inte passet som ett styrkepass, däremot räknar jag det som återupplivining! Å visst, i det raka marklyften bråkade både ben och rygg lite, men eftersom jag höll en väldigt låg belastning och även såg till att stretcha ut musklerna ordentligt efteråt, hoppas jag på önskat resultat. Å vad är nu det? Jo att efter detta pluss den Yogan jag skall gå på ikväll, imorgon vara tillbaka till 100%

Nu ringer snart min skalmanklocka och det är dax för lunch!

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

Fanken vad gött det låter med en intensiv träningshelg, grym träningsvärk och återhämtning på nolltid. Tänk vad lite blod, svett och tårar kan åstadkomma!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Mia: Mmmm tänk va, synd bara att det tog sån tid att komma på det *skrattar* Men å andra sidan, bättre sent än aldrig!