21 maj 2008

21/5 - Styrketräning Armar

Man orkar mycket på ren och skär vilja (och lite jävlar anamma)!

Armar
I ren frustration, ilska och uppgivenhet traskade jag över gården bort till gymet på jobbet. Här skulle det tränas armar, om det så va det sista jag gjorde! Visst kändes det rätt bra i axlarna efter gårdagen, men som sagt ingenting i bröstet! Eftersom jag redan igår hann med att lyfta tungt med ryggen, nöjde jag mig med några ryggresningar i slutet av passet och fukuserade all tid på armarna!

Jag måste ha frustat och svurit både mycket och lite högre än vanligt eftersom mina kollegor efter en stund frågade om jag var arg. Och ja, det va ju precis det jag var! Men istället för att låta ilskan sätta käppar i hjulet, försökte jag använda den till min fördel! Jag hoppas och tror att jag lyckades eftersom jag efter ca 45 minuters effektivt tränande både kände mig gladare och framförallt tröttare i både biceps och triceps.

Nu väntar en eftermiddag med jobb och sen e det äntligen tid för lite spinning! Och idag mina vänner ligger spinningskorna där dom ska i min träningsväska!

Inga kommentarer: