11 maj 2008

Min helg i bilder!

Sol och sommar har det varit i helgen, så motivationen att stänga in sig på ett gym har varit minimal. Därav har helgen inneburit vila från träning men väldigt mycket prommenader i stället!

Fredag
Kvällen spenderades med syster och svåger samt deras nya grill! Det blev alltså grillpremiär för mig och den skedde i Svandamsparken! Det blev kyckling, avokadosallad med couscous och tomat samt ett glas rött i solnedgången! Självklart avslutade vi middagen med jordgubbar och kaffe, precis som det ska vara



Lördag
Det var inte bara jag som tog mig in till centrala stan för att titta på årets Quarneval! I tåget kunde man som vanligt se både lyckade och misslyckade ekipage, men även många fyndiga vagnar. Roligast va nog Friskis och Fetich, där studenterna var klädda i latex och körde ett inproviserat friskis-pass!
Vi var många som tittade

Quarnevalens drottning
Söndag
Prommenad längst södermälarstrand tillsammans med A. Vi möttes vid Hornstull och plannerade ett fikastopp vid Reggie cafét, men det visade sig att dom inte hade öppet, så vi fortsatte vår vandring bort till Erikstalsbadet och hittade ett både kaffe och sköna stolar på vägen. Efter att fyllt på med koffein begav vi oss upp mot Slussen och konstareade då att vi var sugna på lunch. Det blev Sushi i solen och det smakade kalas!

Utsikt vid kaffepausen

På vägen hem inhandlade jag mat till veckans matlådor och nu har jag dansat tango med dammsugaren samt låtit ångkokaren gå varm! Matlådorna är fixade, äggen kokade och golven är rena!

Inga kommentarer: