2 jan. 2008

Onsdag 2/1

Årets första inlägg och årets första dubbelpass!

Styrka
Då va det så dax att ta tag i sitt liv igen efter nästan två veckors vila! Ställde mig på gymets våg, vilket inte va någon anjenäm upplevelse, men å andra sidan vaknade den envise lille farbrorn jag har på vänster axel till, så mentalt va det nog det bästa jag kunde gjort! Sen vet jag att två veckors mat och stillasittande snabbt går tillbaka till utgångsläget igen, så fort man kommer in i vardagliga rutiner, men i alla fall!

Så med en aning ilska i kroppen gick jag ut till hantlar och smithmaskiner. Ben och rygg var i fokus och i ren frustration tog jag i så jag fick ett tomatfärgat tryne! Jag tycker verkligen illa om att köra ben, men e man arg så är det perfekt och eftersom jag även alltid får oändlig träningsverk i benen, lär jag få lida för det i morgon bitti!

Spinning
Drog även igång spinningen för året. Tog mig an ett gult 45 minuters pass (för er som inte vet är dessa pass lite "lättare" till förbestämd musik) vilket nog va ett bra val! Dock hade jag nog mer att ge när minuterna hade tickat iväg, men å andra sidan har jag tänkt att träna även i morgon, så jag gjorde nog helt rätt och gav inte allt redan idag. Det finns ju flera dagar den här veckan som sagt!

Mat
Nu har jag verkligen börjat köra in min nya ångkokare. Både lunch och middag, samt kvällsmålet ikväll, kommer att komma ifrån just ångkokaren. Man kan ju faktiskt göra det mesta i den å just nu ligger det ett par ägg i den för kokning! Smidigt och smart om jag får säga mitt!

Inga kommentarer: