4 jan. 2008

Fredag den 4 jan

Idag tog jag igen för missad träning!

Core och Spinning
Liljeholmen bjuder på omvänd spinning/Core på fredagar! Det kan tyckas lite dumt, men det funkar bättre än vad man tror. Det är heller inte den vanliga 30+30 minutaren, utan istället 30+45, varav den senare är blå istället för gul! Idag la jag även till lite armar och axlar i gymet innan, så just nu känns mitt axelparti och magen något mört!

Eftersom mitt kylskåp gapade tomt på god frukost när jag väl kom upp ur den varma sängen, så tränade jag på en näst intill tom mage. Det enda som låg där och skvalpade var en banan och två stora glas kaffe! Men jag var förvånandsvärt stark och flåset va det heller inget fel på! Det enda som tog emot var den gruvliga träningsverken jag har i framsida lår, men efter ett par minuters extra uppvärmning på spinningcykeln så löste sig det me!

Lunch
Åkte efter dusch in till stan och lite senare än plannerat mötte jag upp A för en sen lunch! Det blev Nacho de Lux på Taco bar, kanske inte helt optimalt men väldigt gott! Jag hade tänkt äta på Kalori, men eftersom dom stängde tidigt idag så hann vi helt enkelt inte dit! Sedan spatserade vi på stan, jag inhandlade ett par överdragsbyxor på Stadium rean medans A hittade massa annat och efter en kaffe och matinhandling på Åhlens är jag nu hemma igen!

Nu återstår bara lite middag och sen skall jag återigen försöka sova i normal tid ikväll, för trots att jag va så trött så jag grät i går kväll, sov jag i 1½ timme, vaknade och sedan va det hopplöst att somna igen. TV serien Magnum visas på kanal 5 klockan 2 varje natt, jag såg hela innan jag fick komma till ro!

PS. 918 kcal innehöll min lunch idag, jag kollade på deras hemsida *s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var också där och körde core och cykel. Såg dig i ögonvrån men hann aldrig hälsa :( Bra jobbat i alla fall! Håller med om att nacho deluxe är mums...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

MEEEEN varför sa du inte hej för då? Jaja, jag kanske me kunde ha hälsat *hummmm* men jag och känna igen nån! Jag måste bättra mig *s*

Ja visst är det gott... lite synd att det inte är speciellt nyttigt *s' men ibland får man!