12 jan. 2008

Spontanmiddag med lax

Middag med vänninan A

Lördag kväll
Lite spontant bestämde jag och A idag att undertecknad skulle fixalite middag åt oss. Efter att ha rotat en sväng i frysen och kylen, bjöd jag på ångkokt lax, potatis och brytbönor med en reducerad soya sås gjord på soya, vatten, fond och lite annat smått och gott. Till efterätt fiskade jag fram hallon sorbe och A tog med sig konserverade päron samt lite smågodis!

För att vara en "skrap middag" tyckte jag faktiskt att jag lyckades rätt bra! Sen att jag lyckades skramla fram en flaska rödvin gjorde ju saken inte sämre!

Nu har A tagit bussen och vänt hemåt igen och jag sitter här lagom slö i soffan och förebereder mig på tidig natti natt! En helt OK lördagskväll om ni frågar mig!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

väldigt bra jobbat att få ihop en sån middag spontant!! very good!!

Anonym sa...

*rap* käkat smågods ja me