9 jan. 2008

Onsdag 9/1

Fy för att vara solbrun mitt i vintern... avundsjukan är enorm!

Morgon core
Kvart över fem ringde klockan och döm om min förvåning när jag faktiskt vaknade 3 minuter innan den började låta! Jag va faktiskt inte heller helt död OCH den befarade träningsverken var inte så farlig. Däremot var jag hungrig!?! vilket jag aldirg är på morgonen!
När frukosten låg i magen tillsammans med en stor kopp kaffe, väskan packad inför dagens utmaningar och katten både hade gått ut och kommit in, va det så dax att åka till Stureplan och möta Puma och Urstarka Terese, som för övrigt såg oförskämt fräch ut med sin sommarbruna hy! Avundsjuk, javisst massor! Tror även att jag fick lite plusspoäng idag *skrattar* då jag mutade en rätt trött Puma med frukostbröd innan träningen!

Core passet som körs nu är i mellanåt löjligt jobbigt men har även passager med lite "lättare" träning! Men i slutet av passet brände magen som eld och jag kände verkligen att jag kunnat hålla "stämpeln" under hela passet igenom!

Nyårslöfen
Det märks att det är många som har angett nyårslöften nu. Igår när jag va på SATS Zenit kryllade det av människor och i morse var Core salen näst intill helt full! Visst är det bra att folk börjar träna och jag skall verkligen inte säga någonting egentligen, eftersom jag varit en av dom. MEN jag tycker inte om det i alla fall. Så nu längtar jag till Mars då man återigen får plats i omklädningsrumen och får plats på klasserna man vill gå på, utan att boka 1 vecka innan.

6 kommentarer:

Puma sa...

tack för frullen nilla!!! men på vägen till jobbet fick jag dåligt samvete för att jag pikat dig att jag ville provsmaka så mycket men började ana att du kanske inte förstått att jag egentligen bara skojar... :-)

var dagens pass det nya eller gamla? vissa grejer var ju nytt, men en del hängde ju med sedan i höstas också? jag gillade sista övningen, den bränner trots att den SER ganska lam ut.

ska du vila resten av dan?

Terese sa...

bra att det brände skönt :-) Gillar utseendet på din blogg. Visst är det skönt med uppfräschningar ibland.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Puma: SJÄLVKLART fattar jag att du skojjar dummer.... men det e klart jag ska ta med mig i alla fall nästa gång jag bakar, man måste ju tänka på tjejjer utan ugn *s*

Dages pass var det nya... å ja den sista.. asså jag förstår inte *s*

Terese-. Mmmm brände gjorde det *s*
Japp, å med tanke på att blogglänken kommer bli lite mer offentlig snart ;) så tänkte jag att det passade med ett nytt utseende!

Puma sa...

nilla:
vad bra. jag fick så dåligt samvete där ett tag... :-)

du, ska vi skita i allt och åka till thailand och sola lite? kanske göra lite yoga på stranden... eller nä, ingen yoga förresten... men ananas kan vi äta och det är ju nyttigt! :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, ja ja... när åker vi? I morgon? eller kanske ikväll!

INTE ska du ha dåligt samvete... dumheter! *skrattar*

Puma sa...

jag kan åka närsom. till thailand behöver man väl inte packa så mycket...