31 dec. 2007

Summering och framåtsträvan!

Så här dom sista skälvande timmarna på 2007 tänkte jag, insperarad av Puma, försöka summera året som gått! Vad har hänt, vad har inte hänt och vad komemr att hända?

Vi börjar med vad som faktiskt har inträffat!
Jag lyckades med min ambition att bli en sund och glad Nilla. I början av 2007 startade jag projekt 35 som jag både genomled och klarade av. När jag den 31 maj blev 35 var jag i mitt livs (nå ja, det va ju inte så svårt) form! Jag hade lyckats med bedriften att bli biten av gym bacillen och låg i snitt på 8-10 pass i veckan. Idag snittar jag dock på 7 pass/vecka, vilket jag är nöjd med!

Under 2007 träffade jag även min nya träningskompis Puma som har följt med mig (och jag henne) på en väldans massa tok på gymet. Det va tur att vi träffades, då min gamla men galna Ciz började få lite för stor mage för att klara av och orka med de galna passen vi företog oss. Men nu är Ciz mage mindre och istället har hon Bebis vid sin sida, så jag utmanar härmed Ciz och hennes spinningskor på ett antal pass under 2008!


Jag och Puma på mässa!

På tal om galna pass, jag har faktiskt under 2007 klarat av dubbelpass spinning med Supercola Pia, vilket jag aldrig i hela mitt liv jag trodde att jag skulle klara av! Jag har även provat på Boxning vilket va nått av de roligaste jag har gjort i träningsväg och jag frågar mig varför jag inte gjort det igen? PT-cirkel, dans och Body Combat är även de nyheter som funnits under det gågna året!

Det som inte har blivit
Jag har itne lyckats behålla mitt midjemått, speciellt inte under julen. Detta e tragiskt och jag ska tag i det under 2008! Jag har heller inte lyckats få ordning på foten som krånglar, men efter att ha börjat med rehabträning ser jag framtidien possetiv och jag ska bli bra i den, om det så e det sista jag tar mig för!

Det finns säkert mycket mer som inte har blivit, men det tänker jag inte lägga energi på! Nej, jag fokuserar på det bra istället, så det så!

Det som kommer
Å nu till de som komma skall. Den 24 januari kommer jag vara förevigad för då kommer nämligen tidningen ut som jag är med i! Nervös? Nej, jag är skräckslagen! I och med detta har jag under hösten som varit både lekt fotomodell och blivit intervjuad! Skräckblandad förtjusning är vad det är!

Annat som kommer är att jag ska sätta igång med det nya träningsprogrammet, jag ska lära mig att äta frukost (kaffe räknas visst inte) och jag ska fortsätta hitta på tok och leta efter nya utmaningar! Det är mitt löfte för 2008, de och att som Pia sa, inte fylla livet med år utan åren med liv!

Gott nytt år på Er mina kära vänner!

3 kommentarer:

Puma sa...

gott nytt år till dig med min kära träningsvän! det kommer bli svårt att göra 2008 bättre än året som varit, men biter vi ihop så ska vi tamigsjuttsingen få ett gigantiskt enormt träningsår!! :-) vi ska boxas, och piaspinna och göra en massa annat kul. jlorumpan och jonesrutorna kommer sitta som ett smäck på dig!! :-)

Anonym sa...

jag har dammat av spinningskorna, nu återstår bara att förnya gymkortet! :)

sen hur det rent planeringsmässigt ska fungera, det får jag jobba på.

Anonym sa...

Gott Nytt Träningsår!!