10 jan. 2008

... och på 10 dagen vilade han...

Vila! det är tråkigt att vila när man känner att man egentlgien inte behöver. Eller jo, visst behöver jag kanske, men jag är inte så där urholkat trött som jag kan vara när jag har vilodag!

Trots denna känsla, som jag även hade imorse, fick träningsväskan stanna hemma idag! Jag är oerhört stolt att jag var "vuxen" nog att göra det! Istället tog jag med mig "måste fixa" saker som jag skall göra efter jobbet. Byta ut dosan till internetbanken tillexempel eftersom den är helt död! Gå på NK rean, som jag skrev om redan igår och handla hårfärg (igen) eftersom jag inte gillar färgen grått!

Åter till funderningarna kring vila! Visst visst, jag vet att kroppen behöver den! Jag vet att jag måste låta muskler, leder och allting annat få en chans att återhämta sig! Allt det där vet jag! Men samtidigt så känns det inte så kul när man precis har hittat "flytet" i träningen efter all julskinka och julmust, då vill jag rida på vågen tills jag känner i kroppen att den behöver vilan!

Men så har jag fått ett nytt tränings schema som jag vill följa och i det schemat står det klart och tydligt att jag ska vila endera tisdag eller torsdag samt ha träningsfria helger. Att 7 pass i veckan räcker mer än väl för att uppnå mina mål och på så sätt få en bra balans mellan träning, jobb och socialt liv! Å ja, jag måste ju hålla med! Men ändå så har jag ingen lust, inte i dag!

Nä, nu ska jag sluta gnälla, jag har ju inget att gnälla på, egentligen! Å i morgon väntar två timmar fyllda med endorfiner och träning! Då ni, då blir det åka av!

2 kommentarer:

Puma sa...

socialt liv, äh, vem behöver det? det får man ju via träningen... :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hahaha jag håller med dig... men det va nån annan som inte höll me *skrattar*