7 jan. 2008

forts. 7/1

NU är ordningen återställd, nu har jag tränat med Puma!

Spinning med Pia
Första arbetsdagen efter 2 veckors ledighet, då blir huvudet rätt fullt och hjärnan trött. Bara att gå igenom mailhögen tog halva dagen (fram till lunchträningen) och sen va det ju inte så mycket tid kvar. Men vad gör det om man har ett fullt huvud, när det är benen som skall jobba på ett spinningpass? Inte ett dugg!

När klockan slog fem satt jag och Puma återigen på var sin cykel för att ta oss an Super Pias träningsklass på Hötorget! Att bara få återse min träningskompanjon Puma igen efter alla helger, gjorde att jag snabbt som tusan glömde bort allt vad trötta hjärnor hette och i stället återfanns med ens träningsglädje och endorfiner. Jag tror att jag kan tala för oss båda när jag påstår att vi saknat varandras sällskap där på spinningscykeln, trots att det inte växlas många ord! Å att Pia var i stor form blev bara en stor bonus!

Det blev intervaller idag, 70/20 intervaller och avslutningen dvs de sista 10 minuterna var i ett snabbt tempo med löjligt mycket motstånd. Jobbigt? JA, men som vanligt väldigt, väldigt kul!
Middag
Dagens middag blev köttfärs, pasta, sallad och en lite skvätt osötad ketchup. Jag behöver inte tala om att maten var efterlängtad va. Jag kan även passa på att säga att bröden från igår smakade smaskens MEN det luktar inte lika gott. Jag tror att det är nått av kornen i brödet som inte riktigt doftar hallon, men som sagt gott e det!

Nu återstår bara duch, disk, ett par minuters TV tittande och sen e det Nilla som skall sova som en liten bebis! Så det så!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Strongt jobbat. Vi har haft lgh-visning så jag har städ-tränat hela helgen och idag också. Helt slut!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

ohhh MEN varför har du inte rungt då så jag kunde ha hjälpt dig... dummer!

Hur gick det då, med visningen och allt?

Anonym sa...

Starkt jobbat tjejen :)

Själv blev jag tokförkyld när vi kom hem från Thailand och har en påtvingad vila från träningen t.o.m. imorgon kväll då jag kör igång med styrketräning.

Vi har, p.g.a. stamrenovering, flyttat ut från lägenheten och bor under perioden januari-mars ute på Värmdö. Därmed har jag blivit tvungen att planera om all träning...

Jag kommer att köra PT-cirkel på Söder måndagar 19.30, lunch-spinning på Hötorget tisdagar, styrketräning på Söder onsdagar 17.00, lunch-spinning på Hötorget torsdagar samt styrketräning på Söder fredagar 16.00.

Förhoppningsvis sammanstrålar vi vid något av dessa tillfällen!

Kram,
Susanne

Puma sa...

halloj, ja oj så kul det var! nu längtar jag till fredag!! kan tyvärr inte säga att jag störtlängtar till onsdag men det ska bli kul det med. roligast är det nog efteråt... :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ytz: god fortsättning på dig! men att skaffa sig förkylning efter semestern va väll ingen bra idé. Jag hoppas att du kryar på dig! Å nu har jag ju din träningsplannering, så jag ska nog se till att dyka upp på ett gym nära dig någongång!

Puma: Du får tänka på hur NYTTIGT det är med Core på morgonen... fast det duger ju inte att gå å lägga sig klockan 3 på natten då ;)