22 jan. 2008

Pernilla vs Gravidationen

Jag har förstått att de första tidningarna har ramlat ner i brevinkastet och snart kan man även hitta Fitness Magazine i Pressbyrån och andra tidnings ställ! Det är alltså på sin plats att säga välkommen till min alldeles egna och fantastiskt egocentriska blogg! Det är här jag skriver om mig själv, mitt liv i allmänhet och min träning i synnerhet!

För er som inte har sett och läst nya Fitness Magazine, så är det så att jag finns i tidningen på med bild och allt! Detta är så galet, så roligt och ja, för mig e det faktiskt fantastiskt!

Som ni redan läst e jag en 35 (snart 36, fy fy) årig tjej (ja för tant e jag inte, så det så), boendes i Stockholm tillsammans med katten Cosmos. Jag är före detta världsmästare i Soffsittning och TV-Zappande samt en notorisk liten tjockis och därmed världsmästare även i jojo-bantning. Men nu har jag lämnat över den tronen och guldmedaljen till någon annan! I stället har jag börjat träna och slutat att banta och bor numer hellre på gymmet än i soffan!

Sen ska jag tillägga att jag är dyslektiker, dvs jag är rätt usel på att stava och skriver gärna i talspråk. Så hittar ni knasiga stavningar och konstiga formuleringar på bloggen så vet ni varför!

Nog om detta! Nu är ni säkert nyfikna på inlägget som startade allt denna galenskap, att en gammal tjockis har fått plats i en träningstidning! Det som det refereras till i Fitness Magazine är inlägget jag skrev jag den 1 november 2007.

Benböj kan visst göra under?!?
Jag kommer ihåg en sommarkväll när jag och Ciz satt på Sodra Bar och funderade över vilka kroppsdelar som man skulle vilja sno av diverse kända personer! Ett par armar som Madonna eller Eva Röse (ja hon är fanatiskt vältränad mina vänner) skulle inte sitta helt fel. Inte heller en mage, inklusive magrutorna, som Sanna Kallur eller ett par ben av Marion Jones! Som pricken över i:et självkart en J-Lo rumpa!

Jag undrar hur många benböj, utfall och "good mornings" en tjej som J-Lo har gjort i sina dagar och jag undrar hur mycket träningsverk hon har skaffat sig under tiden? Denna fundering får jag eftersom jag själv sitter här med en värkande bakdel efter bara ett par stycken! Ja, jag vet, det kallas nog inte bara träning utan även lite kirurgi och bra gener med, men vadå, man kan väll få drömma! Å om jag drömmer vill jag ha en J-Lo rumpa som e ruggigt snygg i jeans!


Som ni säkert förstår så har jag skrivit inlägget med en stor skopa ironi men framförallt, med tanke på att jag den dagen precis som idag, hade oerhörd träningsverk i rumpan, hur mycket av den varan jag skulle behöva genomlida för att få den där jeans rumpan jag gärna vill ha. För jo, visst e det så att jag skulle vilja inneha en rumpa som sitter snyggt i ett par jeans eller ett par armar utan ”Bingo vingarna” på undersidan. Jag vill strama till kroppen, men inte genom bantning utan genom träning och jag vill slippa stå i vassen till sommaren. Fåfängt, ja kanske, men mest för självkänslan och självförtroendet!

Nå väl, återigen välkomna in till mig och mitt egna lilla krypin här i cybervärlden! Jag hoppas att du snart kommer tillbaka! Nu när min munkavle är borta kan jag även börja prata lite mer om min styrketräning, vilket jag inte riktigt har kunnat göra hittills eftersom upplägget har varit ”hemligt” fram till nu!

Och du, det e kul med både kommentarer och mail, så e det något så hör gärna av dig!

PS: Det blåste rätt bra dagen jag fotades (och ja jag stog utomhus i december), därav den snygga "Stig Helmer" locken på bilden!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är i vilket fall väldigt stolt över dig! Det du åstadkommit hittills är fantastiskt! Inte bara den fysiska biten, utan även den mentala. Självförtroende, gnista och en jäkla beslutsamhet! Grattis min vän, grattis! Och det är ju inte slut än vet du, det här är bara början. Början på resten av ditt liv!

Sofy sa...

Jag tyckte väl att det var du!!! Min tidning kom igår ( elle rvar det förrgår...nä, det var nog igår) Har kikat på din sida nån gång då och då, genom Puma och tycker att du är grymt stark som har tagit ett sådant krafftag! Vad händer nu, blir det uppföljning i tidningen, får du mer hjälp av dem, pt, fler råd? Vore kul med en fortsättning tycker jag! Var stolt, du gör nåt bra och det är värt ALL uppmärksamhet!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Softy: svarar i din blogg!

Anonym sa...

Nu är jag här inne å läser... *L* Var jue i huvudet på Gynning en sväng... Från soffan till datorn i reklamen för snabbisar bara... ;)
Ska sätta mig och läsa tidningen sen när jag snurrat runt på lite bloggar... Tycker kortet var bra... Ser bara härligt ut med håret tycker jag... Men det tycker man väl inte själv alla gånger... *S* När dessa lockar far hit å dit... Kul för dig att få vara med som sagt var... *tummen upp*

Fattas det nån bokstav ibland hos mig eller kommer till nån extra så är det för jag har en trasig axel så armen domnar bort... Ifall du funderar varför jag tar sån tid på mig ibland...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sussanne:
Välkommen hit! Mmm håret ja, men men, det blåste faktiskt den dagen och jag stog ute... som jag skerv, i december. Så jag va mest rädd för att jag skulle se kylslagen ut *s*

Anonym sa...

*burr* Jag hade nog lyckats med att både blunda å göra nån grimas oxå... *S* Kommer jue med i Metro framöver här å jag fasar! Inte lätt att vara modell... ;)

Det är bara att länka på... *L* Kul jue!

Terese sa...

Hörru du du! Stod det inte att du skulle köra cykel och core med mig på onsdagar??? Du kan ju inte svika programmet redan. Nästa vecka väntar jag mig att se dig i salen. :-)

Bra jobbat annars bruttan!

Anna (Orka mera) sa...

Nu har jag bläddrat igenom hela tidningen och hittat dig också (och inte bara mig själv..)!
Keep up the good work, snart har du din JLo-rumpa!