15 jan. 2008

Öm i baken!

Lite stel, en aning öm men ingen nämnvärd träningsverk. Så känns det i min bakdel och mina ben idag, dagen efter den svettiga spinningen! Det kunde alltså helt klart varit värre!

Nu är det snart dax för dagens första mellanmål, därefter är det massa jobb med ett avbrott för min andra rehabgenomgång för foten. Jag ska få nya fina övningar på den läskiga balansplattan och den skakande maskinen eftersom jag nu, förhoppningsvis, har stabiliserat de små musklerna som ligger tvärgående i foten. Nu ska vi fokusera på de musklerna som ligger längst med, dvs de som gör att jag så småningom kan "skjuta ifrån" med tårna och kanske, kanske kan börja springa på foten igen. Uppdatering utlovas efter lunch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med rehaben!

Själv gick jag min första långpromenad med vagnen igår. Första riktiga promenaden på många långa månader.

Jag är öm i ryggen, axlarna, rumpan, fötterna, nacken...jag måste nog träna på att hitta rätt gångteknik med vagnen, justera handtaget osv.

Men oj va skönt att känna att man lever! :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ohhh va skönt det låter, både med prommenad men oxå med lite träningsverk! Men som du säger, du måste nog jobba på lite teknik med vagn *s*

Rehaben gick bra, men jag kommer ha träningsverk i foten... det e en minst sagt skum känsla kan jag meddela!