31 mars 2011

Torsdagsträningen!

Idag har jag mystränat! Med det menar jag inte att jag har mesat omkring eller inte tagit i. Men idag va det mysigt på gym:et och jag kände mig lätt och stark om än jävligt plufsig!

Jag började på löpbandet efter att ha läst på schemat. Men idag koncentrerade jag mig inte på hur långt jag sprang, idag va tiden den viktigaste.

Jag startade med fem minuter gång för att värma upp och satte sedan igång. Det gick inte vidare fort men det va inte det som var tanken heller. Jag ställde in mig mentalt på 10 minuter och det hade jag ju klarat galant i tisdags, när dessa hade gått och jag kände mig pigg fortsatte jag 10 till och när väl dom var avklarade va det bara 1 ynka minut kvar tills jag hade uppfyllt träningsschemats torsdagsträning.

Å vet ni va, i en lugn och behaglig fart som idag hade jag nog kunnat hålla på minst 10 minuter till!

Men det gjorde jag alltså inte. Istället väntade lite ryggträning och jag satte siktet på latsdragen. Först 3 set breda följt av 3 sett smala. Jag avrundade med 3 set sittande rodd och kramade ut det sista med hantelrodd! Efter det tog jag mig ordentlig tid till stretch, duschade och åkte hem.

Mysträning, när den är som bäst!

Inga kommentarer: