3 mars 2011

Ett annat sätt att tänka!

Återigen torsdag och återigen är det “löp-träning” på schemat. Då gäller det att börja ladda redan nu!

Jag måste mentalt ställa in mig på lufs och jogg, måste ställa in huvudet på löpband och att klara av det!

Men så läste jag i Ruts blogg och fick mig en tankeställare. Hon skriver: Träning SKA inte bara avklaras, åtminstone inte i min värld. Den är värd att behandlas med passion, energi och glädje. Om inte för min egen skull så för de runtomkring som inte vill fastna med blicken på ett surkart i rosa linne.

Det fick mig att tänka på löpningen! Det är inget måste och det är ingen som tvingar mig. Jag gör det för att det är bra för mig, för att det är bra för min kropp och för att jag skall lära mig att tycka om löpning!

Därför ska jag gå in på löpbandet idag med passion och energi. Jag ska se varje steg som ett steg framåt, ett steg närmare löpglädjen!

3 kommentarer:

Helena sa...

Bra tänkt Nilla! Du är STARK!

Em Löfgren sa...

" de runt omkring..."? va finsn det andra människor på gymmet? haha de missar jag!

Ruth sa...

Haha, nice att bli citerad! :)
Emlishen - jag har sett till iaf ett par stycken till som rör sig på gymmet... (fast ibland märker man dem inte förrän man krockar på passet eller får en hantel i huvudet)