7 mars 2011

Att mentalt förbereda sig!

Jag har vilodag idag, efter gårdagens långspinning! Men just nu undrar jag om det verkligen är nödvändigt! Mina ben är oförskämt fräscha och de enda som bråkar lite är höftböjarna! Inte så det stör, men dom känns lite ömma!

Så istället för att ladda för kvällens träning, läser jag i veckans löp-schema och konstaterar att smekmånaden är över. Den här veckan börjar det på allvar!

I morgon tisdag skall jag ge mig på Intervaller! Riktiga intervaller med högre puls och högre fart än förut. Helst vill jag köra dom utomhus, men jag tror att det blir på löpbandet trots allt med tanke på vädret!

På torsdag väntar det 10 minuters sammanhängande jogg * 2! 10 minuter är jättelångt och jätteläskigt! Sen fortsätter det till helgen! Huu!

Men med den nya inställningen till löpningen, med huvudet och tankarna på det positiva istället för det negativa, ska detta gå som en dans! Så det så!

1 kommentar:

AC sa...

R O L I G T !!!

Barmark, vårsol, fågelsång. Det ÄR faktiskt njutbart med spring-endorfiner!

kram
ac