31 mars 2011

Cykelcorner – en affär i rosa!

Jag skolkade från skolan igår till förmån för Åsas (och Saras) fina event på Cykelcorner med avslutande cykelklass på Sportlife Hammarby Sjöstad! Jag gjorde ett bra val!

Inspiration
Jag är en typisk inomhuscyklande tjej. Utomhus cyklar jag för att ta mig från A till B och inte för träning. Nån dag kanske jag skall ändra på det, men just nu känns det ganska bra!

cykelcorner sara Ryggen på undertecknad
Bilden tagen av Sara

Men att höra Viktor (Åsas trevlige man) prata om vikten av att träna funktionellt för cykling är bra även för en sådan som mig! Jag sitter ju faktiskt ett par timmar i veckan på spinningsadeln och att vara stark där “det behövs” är ingen nackdel!

Spinning
Efter att ha lyssnat och lärt, pillat på cykelskor och pratat lite strunt begav vi oss upp till det alldeles nya Sportlife-gymet runt hörnet. Det vankades spinning för Viktor och jag gick in med inställningen att “Här ska det cyklas”!

åsaviktor suzanParet Erhnolm/Larsson
Bilden lånad av Suzan

På allas våra cyklar hängde en rosa påse från Cykelcorner med spännande innehåll! Däribland ett par Go CoCo strumor! Jag älskar dessa strumpor och efter att Go CoCo har gjort om sina storlekar fungerar dom även för mig! Innan va de minsta, alldeles för stora! I påsen fanns även produkter från Holistic och ett nummer av tidningen Kadens!

cykel suzanEtt gäng glada motionärer!
Bilden är lånad av
Suzan!

Viktor hade ett skönt upplägg och oerhört bra musik. 5 sytcken 5 minuters intervaller med 2 minuter vila. Som bonus fick vi sedan 4 stycken 30 sek med lika mycket vila! Jag varvade sittande och stående ganska sparsamt, men förvånade mig själv att faktiskt STÅ en hel “lång-intervall”! Så även en blind höna….

Tyvärr var inte mina ben, eller snarare mina vader i det bästa skick! Vänster vad började krampa redan i uppvärmningen och en bit in i passet (vid intervall 4) krampade höger vaden! Jag slet dock på så gott det gick och fick bara hoppa av cykeln under den sista “vilan” för att sträcka ut vänstersidan!

Nu hoppas jag att jag blir den lyckliga vinnaren av ett par nya cykelskor som skall lottas ut under dagen! Hoppas hoppas hoppas!

Inga kommentarer: