28 mars 2011

35 dagar kvar!

Om exakt 35 dagar ligger jag i en solstol vid poolen, har en paraplydrink i handen och njuter av värmen! Om 35 dagar skall jag således visa mig i bikini!

För att kunna göra detta, utan att skrämma livet av de runt omkring mig,  måste jag tänka om och tänka rätt! Som jag ser ut nu, utan vinterkläderna som snällt täcker alla skvanker, tänker jag inte dra på mig ovan nämnda bikini och visa upp mig för omvärlden. Nej, här måste det till lite beachträning och tillskärpning!

Men, hur mycket hinner man på 35 dagar? Hur mycket kan man förändra och förbättra? Tillräckligt mycket om ni frågar mig! Så jag har utarbetat en plan som jag har döpt till “35 dagar till bikini”.

Träning
Jag skall fortsätta med “löpningen” enligt de schema jag följer, vilket ger 3 pass i veckan. Till detta skall jag lägga ett yoga och ett spinning-pass i veckan.

Jag måste även stoppa in styrketräning, vilket jag skall göra så ofta det går. Jag har som mål att köra 4 dagar/vecka och dela upp kroppen på ett smart sätt med överkropp och rumpa i fokus (jag sa ju att det va beach träning det va frågan om).

Mat
I eftermiddag skall jag träffa min hälsorådgivare på Itrim. Vi skall prata om hur det gått under de senaste 6 månaderna.  Jag tänker ta tillfället i akt och prata med henne om hur jag skall lägga upp min kost om jag nu skall börja träna på ordentligt!

Jag tror nämligen inte att min kropp kommer att bli så glad om jag fortsätter äta måltidsersättningar 2 gånger per dag, samtidigt som jag lyfter lite skrot! Jag återkommer således mat-delen under kvällen!

Nu känner jag mig riktigt peppad att ta tag i det här! För om 35 dagar tänker jag absolut inte stå i vassen och, till skillnad från många gånger förr, den här gången har jag alla möjligheter att lyckas!

4 kommentarer:

Träningsglädje sa...

var ska du åka nilla? hoppas du får bra vägledning i matfrågan - vassen kan slänga sig i väggen!!! :)

AC sa...

Wow, vilken plan. Genomförbart och med ett hägrande mål. HÄRLIGT!!!

Men, bara en fråga från en som duschar med ljuset släckt- finns det ett "acceptera" med någonstans i planen. Typ "man är ju fan inte 25 längre"?

Allvarligt: du har gjort en enorm prestation och en lång viktresa. Låt det blomma ut i stolthet. Rak rygg, axlarna bakåt, lyft haka. Stråla! Med en sån hållning och utstrålning blir bikinin garanterat snygg!!

lyckatillkramar från medicinbollen på G-gatan.

Lotta sa...

I know you can do it Nilla - men låt kroppen även ta den tid den behöver att acceptera/vänja sig vid ditt nya jag! Stressa den inte för mycket nu. Du är snygg, du grejar bikinin - intala dig själv det och du kommer långt!!

kram

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sara: Jag ska till Rohdos i en vecka med all inclusive, blå himmel och uppvärmd pool! För i havet badar jag inte! Där e det för kallt!

AC: visst finns det ett acceptera. Men för första gången har man inte "börjat för sent" och slänger in handduken innan man änns försökt! Så bara för "att jag kan" tänker jag testa!

Lotta: Nej nej, itne stressa, bara testa! Det skulle ju va så skönt att bli av med påsen på magen som bara är en massa onödig hud!