25 mars 2011

Del 11 - Favoritkonditionsträning

Låt mig se, hmmm…..

Självkart är det Spinning som gäller för mig när det gäller favoriten bland konditionsträning. På mina spinningpass stänger jag ute allt annat, går in i min bubbla och glömmer dagens måsten och krav. Det enda som ryms i min hjärna är här och nu, jag koncentrerar mig på andning, på fötternas rörelse och på benens muskler. Allt annat kan vänta!

rosa spinning

Jag har dock blivit väldigt kräsen med vilka cykelklasser jag går på och vilka instruktörer jag väljer. För mig är det viktigt att få pepp, stöd och lite jävlar-anamma i spinningsalen. Att instruktören har ett genomtänkt pass som har ett syfte och som leder mig framåt. Kan instruktören dessutom få mig och alla andra i salen att ta i lite extra och peppa varandra, då är lyckan gjord!

Inga kommentarer: