23 mars 2011

Del 9 - Mina inspirationskällor

Jag inspireras av människor som vågar gå sin egen väg, som vågar utmana de gängse “reglerna” om allt från att “du är för gammal” till att “det där går inte” eller favoriten “du är för stor/liten för att klara något sådant”! Lägg där till de underbara personerna som har ett pannben av stål, ett mål och en envishet så har vi svaret.

Inom min lilla träningsvärld har jag många inspirationskällor, många människor som ger mig styrka och mod att göra saker som till en början känns oövervinnerliga. Jag ska ge er ett par exempel!

Marathon Mia! Denna underbara kvinna med ett pannben av den hårdare skolan. Hon som bestämde sig för att lämna de lata dagarna bakom sig och idag både har vunnet FootRally, springer Hornstull-Järna som om det vore vardagsmat, jonglerar arbetsliv, familj och träning som det vore den enklaste sak i världen! En sann inspiratör som dessutom gärna delar med sig till andra! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, när jag blir stor ska jag bli som Mia!

miaInspiratör!
(bilden lånad av Mia)

Em! Vi snackar även här om pannben men även en envishet och ett mål som hägrar i framtiden. En cool tjej som även hon bevisar att bara man lägger manken till, är lyhörd och vågar ta hjälp, kommer man precis hur långt som helst!

emInspiratör!
(bild lånad av Em)

Ella! Hon har fått mig att börja springa och allt är hennes fel! Så är det! Men när jag läste att Ella funderade på Stockholm Halvmarathon fick hon mig att tänka, fundera och framförallt bestämma mig för att testa!

ella

Inspiratör!
(bild lånad av Ella)

Det finns självklart många fler inspirationskällor! Träningsprofiler och “vanliga dödliga”, vänner och bekanta! Alla inspirerar mig på olika sätt både i arbetet, träningen och de privata! Utan dessa skulle jag inte vara “hel” och heller inte sporras till stordåd!

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

DU är en inspirationskälla!
DU visar att man kan!
DU visar att det "bara" gäller att bestämma sig!!!!!!

Anna - Trend o Träning sa...

Ja, visst finns det många att inspireras av och precis som Em skriver är DU en stor inspirationskälla! Har inte träffat dig på länge och när jag träffade dig förra veckan - MY GOD vad du gått ner i vikt! Härligt jobbat!! :)