21 mars 2011

Del 5 och 6!

Favoritmuskel
Om jag fick ta en enda muskel och träna den och bara den i resten av mitt liv, skulle det utan omsvep bli skrattmuskeln (ja vet det är flera)! För vad vore livet utan att kunna skratta?

Men, om vi bortser från denna (dessa) muskler, blir den jag tränar i gym:et helst rygg! Jag älskar att träna ryggen! Jag är stark i ryggen och jag hittar musklerna på ett ganska så enkelt sett!

Mål med träningen
När jag började om i mitt träningsliv (se tidigare inlägg) så har mitt mål med träningen varit att just träna! Att motivera mig att gå och träna, att orka träna och att låta kroppen utvecklas för att vilja träna. Att sedan få en stark kropp som fungerar i vardagen, att orka gå upp för trappor eller knyta skorna utan att behöva sätta sig ner, har kommit som en bonus!

Så i början satte jag upp små mål att beta av. Som att orka spinna i 55 minuter istället för 30, som när jag började även de var oövervinnerligt.

Nu mer har jag faktiskt ett mål med en del av min träning. Jag har ju börjat springa! Så målet är just nu att springa 5 km utan att stanna. Det känns stort men inte övermäktigt!

fnissiga_flickor_thumb[1]Det måste vara roligt!

Och så slutligen, de största och viktigaste målet! Att ha roligt! Träning är roligt och måste få vara roligt! Varför skulle vi annars hålla på?!!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

hahaha den bilden är underbar!!

Din favoritmuskel är stark! du är bra på att skratta! =)