29 mars 2011

Del 13 och 14 – Mitt bästa kost- och mellis tips!

Jag är ett fan av ren mat, så ren mat som möjligt där man ser vad man äter. Om det nu inte skulle vara det, så vill jag ha gjort det själv så jag vet vad som finns i!.

Jag är uppvuxen med en mamma som hatar halvfabrikat och har fått det med mig det hemifrån. Jag har t.ex. aldrig ätit pulvermos eller färdiga köttbullar under tiden jag bodde hemma. Nej, min mamma gjorde eget, från grunden och det fick ta den tid det tog! Sen att jag kunde vara avundsjuk på mina vänner som fick fiskpinnar från frysen istället för mammas egen panerade fisk, är en helt annan sak.

Så mitt enda tips är att laga ordentlig mat! Laga mycket när du väl gör det så har du matlådor som du kan ta fram när det kniper! Kött, potatis och sås. Vilken snabbmat slår det?

Mellanmål
Keso! Vad vore livet och mellanmålen utan keso? Väldigt svårt om du frågar mig! Nu kan jag tyvärr inte äta den vanliga keson utan får hålla mig till den laktosfria varianten och tackar Arla för att dom tagit fram en som går att äta precis som den är!

Men för Er som inte lider av samma dilemma som jag, ät mer keso för tusan. Nu finns även "mellanmåls Keso” med nötter och bär i locket! Perfekt om ni frågar mig!

Inga kommentarer: