28 mars 2011

Del 12 - Favoritidrott

Det finns två kategorier av idrott, det man vill titta på och det man vill utöva själv.

Jag tittar gärna på idrott. Allt ifrån fotboll till hockey, skidåkning till friidrott. Helst skall det ses på plats för att uppleva stämning och atmosfär, medans det andra gånger är till fördel att sitta i soffan.

Jag är uppvuxen med en mamma som tog ledigt från jobbet när det vankades längdskidor på TV och när Ingemar Stenmark åkte utför fick vi äta frukost i vardagsrummet! Så att se på idrott har jag med mig sedan länge!

Så jag har väldigt svårt att välja favoriten inom denna kategori, men måste jag så blir det nog Fotbolls VM, eller kanske Friidrotts VM eller kanske Skid VM.

Favoritidrotten att utöva var i många år handboll. Men idag utövar jag ingen regelrätt idrott i idrottandes bemärkelse. Jag trivs bra på gym:et och i yogasalen och tänker hänga där ett tag till. Den “riktiga” idrotten och idrottsmännen/kvinnorna ser jag på avstånd!

Inga kommentarer: