21 jan. 2010

Vilodag och planering

Idag har jag vilodag, jag ska nämligen tillbringa kvällen hos min käre far som idag fyller år! 66 för att vara exakt!

jag och pappa Jag och min pappa för sisådär 37 år sedan

Planering
Under vilodagar har jag till vana att fundera ut nästa träningstillfälle, för det är ju aldrig så roligt att träna när man bestämt sig för att vila! Varför är det alltid så?

Nu funderar jag inte på fredagens eller helgens träning, den e nämligen  redan klar och bestämd. Istället e det nästa vecka som gäckar mig. Hur lägger jag bäst upp träningen veckan innan Nike helgen? Hur mycket bör jag vila innan helgen och hur mycket vill jag vila innan helgen?

Just nu ser planen ut så här:
Måndag: Spinning
Tisdag:  Morgonspinning
Onsdag: CrossTraining
Torsdag: Flow
Fredag: BodyBalance

Jag tror dock denna plan kan revideras något under veckan. Beroende på hur kroppen mår lan fredagens klass utgå och kanske byts onsdagens klass mot egen CrossFit träning!

Inga kommentarer: