7 jan. 2010

Dagens middagstips!

Det var länge sedan jag publicerade dagens middagstips, men idag är det så dags igen!

Dagens middagstips är fisk med räkröra/skagenröra med sallad! Vill man ha ännu mer mat kan man alltid lägga till en avokado och ett eller fler kokta ägg!

Middag 
Hur jag gjorde? Jag stekte helt enkelt fiskfilén i lite smör! Under tiden blandade jag en klick CF med en lite mindre klick majonnäs, en halv hackad röd lök och lite dill jag hade i frysen. Sen ner med skalade räkor efter tycke och smak och så krydda till det med salt, peppar och lite lime!

Till detta hade jag som ni ser lite salladsblad och middagen var klar! Svårare än så var det alltså inte!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

men! precis det där åt jag ju häromdagen, fast min fisk var lax. med skagenröra och en avokado. mumsumsums!

Susanne sa...

Mums! Hur går det med LCHF:andet?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Susanne: Nja, nu i jul har det väll gått sådär... det e ju som bekant ganska gott med julgodis! Men jag ska sätta igång ordentligt på måndag igen, då jag börjar jobba! Det e mycket enklare då!