8 jan. 2010

CrossFit med tillägg

Ibland lyckas man med sin träningsplanering, ibland inte! Idag tycker jag faktikst att jag lyckades alldeles utmärkt!

Dagens CrossFit pass bestod av:
Boxhopp: 8 stycken
Utfallshopp (för mig varannan med hopp varannan med dynamiska utfall): 16 stycken (8 på varje ben)
Enarmssvingar: 16 stycken (8 på varje arm)

Man skulle göra detta varv efter varv i sammanlagt 12 minuter och sen va det klart! Det kan tyckas lite fånigt och möjligtvis lite löjligt, men det va allt annat än just det! Varv ett tycker man att det är en liten bit av en kaka, men när det återstår 4 minuter av tiden svär man sig igenom allt, svetten sprutar och pulsen är hög! Jag hann med 7 varv (plus ett par extra svingar) innan klockan klämtade och jag flåsandes och frustandes sträckte mig efter vattenflaskan!

IMG_0036 Undertecknad efter passet, trött men lycklig!

Egentligen skulle det alltså va slut här, men eftersom jag sent om sider bestämde mig för att avboka Flow passet kände jag att jag ville utmana mig mer. Resultatet blev min nya kärlek Tabata intervaller.

Mina övningar blev: Hantelpressar, Sit-ups på boll (med fötterna mot en vägg), Benböj och slutligen Fjärilen! Allt i tät följd förutom mellan benböjen och fjärilen, då jag var tvungen att hämta en viktplatta för att utföra övningen!

Slutligen tog jag mig tid för lite stretch/yoga, allt för att kunna gå och lyfta armarna i morgon!  Passet tog, med uppvärmning och vila mellan “cirklarna” och intervallerna, ca 60 minuter! helt OK om du frågar mig!

Nu sitter jag på min ömmande rumpa och ler! Attans vad lite god träning kan göra susen för både humör och självkänslan!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

bra jobbat nilla! och snygg telefon och nya träningskläder(?) har du också!! finfint!

Em Löfgren sa...

grymt pass! crossfit is the shit! fräsig bild dessutom!!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sara: ny brallor gammal top och snygg telefon ;)
Em: Tack söta du!