18 jan. 2010

Den vita boken, en källa till träningsglädje!

Idag hade jag träningsdate med Sara! Vi möttes på Sportlife Odenplan där vi skulle styrketräna lite! Det visade sig att Sara hade lyckats knåpa ihop ett riktigt svettigt pass i den “vita boken”!

CrossFitt
Efter 10 minuters uppvärmning hade Sara hade byggt upp 2 block. Vi körde block a totalt tre gånger och block b två gånger var och medan jag var på a var Sara på b (och tvärt om). Blocken bestod av ett gäng olika övningar där vi körde varje övning i 1 minut och sedan direkt på nästa så att det blev 6 minuters träning utan vila.

Block a: axeldrag till hakan, hantelpress, upphopp, axellyft åt sidan, axellyft rakt fram och upphopp eller kast med medicinboll mot vägg kombinerat med benböj.

Block b: frivändningar, hopprep, sidoskidhopp och plankan.

Två svettiga flickor efter ett sjukt roligt pass!

När detta var över hade vi dock en sak kvar, nämligen 10 minuters intervaller på valfri maskin. Sara ställde sig först på löpbandet och sedan på trappmaskinen och jag satte mig i rodden!

Man kan tycka att det ser ganska beskedligt ut, på papperet! Men jag kan intyga att det va det inte! Lägg där till mina stela ben så förstår ni min undran (mummel) om vem som egentligen hade hittat på allt det här!

Fast efteråt va det ju riktigt riktigt kul och bra mycket mer effektivt än att stå själv och slita på gymet! Så TACK Sara för en underbart svettig eftermiddag i gymet! Nu ska jag skriva in passet i min rosa bok!

Inga kommentarer: