19 jan. 2010

Tjabadakloff…. det blev visst ett bra pass trots allt!

Jag har suttit och klurat på ett ryggpass nästan hela dagen. Jag har vänt och vridit på alternativ och tillslut mailade jag den “vita boken”, dvs Sara för en kommentar. Efter att ha fått tummen upp begav jag mig så till gymet.

På min rosa lappen stod följande att läsa!

Stående rodd, Marklyft, Upphopp, Omvänd stående rodd, Rygglyft, Upphopp !

1 minut av varje övning, utan vila emellan, därefter lite vila och så ett varv till!

Det andra blocket hade jag “lånat” av Sofys CrossFit pass som hon körde igår och skriver om här! Detta visade sig vara en riktig magmördare och jag fick modifiera det lite för att inte förlora all teknik!

2 varv av
30 sekunder Sit-ups (hela vägen)
30 sekunder “mag rodd” med viktplatta i händerna (som du för från sida till sida)
30 sekunder planka

Vila 30 sekunder, 2 varv, vila 30 sekunder och 2 varv, det vill säga totalt 9 minuter effektiv träning för magen

Egentligen är det meningen att man ska köra det runt runt runt till det gått 10 minuter, men som sagt jag insåg  mina begränsningar. Men nästa gång ska jag nog våga mig på det “på riktigt”!

pucko skorÅ så va det då tänkt att jag skulle passa in ett spinningpass men eftersom jag möttes av detta när jag öppnade väskan på gymet inser ni att av spinningen blev det ingenting och att jag i under styrketräningen sprang omkring i strumplästen kanske ni förstår! PuckoNilla har fått ett ansikte och i detta fall e det mitt! Så klantigt!

Nu har jag äntligen fått i mig lite middag och ska snart bara krama katten och må gott resten av kvällen! I morgon väntar nya utmaningar och spinning (med rätta skor i väskan) med den här, den här och den här tjejen efter jobbet! Roligt roligt!

2 kommentarer:

Marie sa...

Titta gärna in på min blogg där jag skriver om mig och min träning =) Kramkram

izza sa...

Haha! Härligt jobbat med skorna! Låter som nåt jag skulle kunna lyckas med, men (ta i trä) än så länge har det inte hänt ;)

Din spinningsko ser ut att vara likadan som min! Inte sett dem på någon annan förrut :D