25 jan. 2010

“Nike veckan” har startat, nedräkningen börjat!

“Nike veckan” är äntligen här (även fast jag redan tjuvstartade den igår med Flow) och jag är taggad till tusen! Att jag sedan kommer ha en hektisk jobbvecka är egentligen bara bonus eftersom det då kommer att rulla på utan minsta besvär!

Som jag skrev innan har jag funderat en del på hur man bäst lägger upp sin träning en sådan här vecka. Helgen kommer att innehålla 9 timmars aktivitet (+ 1 timmes föreläsning) så jag vill inte trötta ut kroppen och framförallt inte dra på mig allt för mycket träningsvärk ju närmare fredagen vi kommer.

Ikväll har jag bokat in mig på super spinning med SuperPia och i morgon bitti ska jag försöka ta mig upp till morgonpigga Terese klass! Sedan är planen att besöka jobbets källargym och sträcka ut mig som en katt i Flow eller Yoga!

Nu ett tips till Er löpare! I morgon kväll firas Löpningens dag i Humlegården. Nu springer jag av princip inte (nej inte efter bussar eller män heller), men åka förbi och heja på kan man ju alltid göra! Så är du sugen på att springa tillsammans med andra och höra mig hojta bredvid, så åk dit och var med!

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

du har en award att hämta:
http://www.traningsgladje.se/?p=5662

soffan sa...

Stackars stackars mig som inte får vara med på Nike :(!

Josefine sa...

Har du några tips om hur man klarar själva helgen? Dvs hur mycket mat behöver man ha med sig? Vilken typ? Klädombyten? Eller något annat tips till en Nike Convention rookie, det tas tacksamt emot.