11 jan. 2010

Fartlekar med SuperPia

Då va det gjort, premiärpasset för SuperPia våren 2010! Och jag kan väll stilla konstatera att det här kan bli en bra vår!

Spinning
Pia såg strålande ut som vanligt, var sitt vanliga peppande jag och ibland tyckte jag att det lös igenom att hon faktiskt har saknat sina spinningklasser! I början va vi nog alla lite “reserverade” men så småningom va det samma gamla vanliga tjo och tjim inne i salen och  mot slutet av klasset tror jag ganska många av oss insåg vad vi hade gått minste om när Pia var hemma och blev mamma!

Dagens upplägg var lätt, men galet jobbigt! Fartlek, 4 minuter i 85-90 % av maxpuls följt av 2 minuter “vila”! 6 vänder skulle hinnas med! Vi blandade raksträckor och backar, tunga tramptag mot lite lättare och ja, mot slutet skrek både min mun och mina ben. Benen av mjölksyra, munnen av adrenalin och endorfiner! Ljuvligt!

Idag hade jag, förutom en full spinningsal, sällskap av Lotta  på cykeln bredvid mig. Det är alltid riktigt roligt att ha sällskap och det såg ut som att även Lotta gillade Pias pass!

Nu har jag ätit middag och ska inom en väldigt snar framtid packa ner mig själv under täcket! Jag är trött så trött eftersom det va första dagen på jobbet och jag e ju inte direkt van att gå upp klockan 6 nu för tiden!

2 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Jag gillar den nya headern!

Lotta sa...

Tack för igår! Och japp, jag gillade henne! I'll be back! :)

Snygg header föresten!