27 jan. 2010

BodyBalance, en annan sorts Flow!

Knak, brak, vrid och böj! Det är vad jag har pysslat med i kväll! BodyBalance kallas det visst i schemat på SATS!

Det va länge sen jag va på BodyBalance nu när Flow finns! Men ibland kan det vara bra att göra något annat och ikväll, när det inte var läge att sätta sig på en spinningcykel eller lyfta tung skrot, var läget helt perfekt!

random13 

BodyBalnace är mycket mer smidighetsträning än vad Flow är och jag fick återigen kvitto på att jag är löjligt stel sidledes, men ganska rörlig “fram och tillbaka”! Balansen är fortfarande under all kritik och när vi kom till att ha all vikt på händerna och stå i trebenta huden/skorpionen ville inte riktigt handleden vara med längre. Då är det bra att jag inte har någon prestige i min träning och utan någon tvekan ställde jag mig på knä istället och då gick det ju bra!

Som vanligt är avslappningen underbar och idag sa tjejen som hade passet något väldigt bra. “Nu kommer vi till det som är det allra viktigaste och varför vi kom hit idag. För när annars under dagen ligger du helt avslappnad (utan att ha för avsikt att somna) och känner efter hur du mår?”

Nu sitter jag i soffan och känner att ryggen verkligen har blivit utsträckt ordentligt. Det drar fortfarande lite och jag känner att jag nog hittade några muskler och senor som jag vanligtvis inte brukar hitta!

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Hon verkar klok den där instruktören :)
Hoppas du är förkylningsfri imorgon!! Kram