20 jan. 2010

Frukostproblem!

Min största knäckfråga vare dag är min frukost och allt för ofta struntar jag i att äta den eller köper med mig en macka på vägen till jobbet. Detta är inte alls bra och inte alls att föredra om man som mig försöka enligt LCHF metoden!

Mitt stora problem är att jag inte kan förstå hur man kan stoppa mat i munnen så fort man vaknar på morgonen. Jag behöver någon timme innan jag överhuvudtaget kan tänka på att tugga och än hellre äta!

Visst, jag skulle kunna göra en Smothie på morgonen, men då måste jag ju gå upp tidigare än tänkt för att hinna med. Ni som känner mig vet att jag inte är människa så tidigt!

Men nu tror jag att jag hittat en i alla fall ganska bra lösning. Visst, jag borde lägga till fett i min morgonmåltid, men det får jag lösa med avokado och ägg till mellanmål vid 10! Frukosten löser jag så här!

frukost
Sojayoghurt och Smothie blev det i morse. Yoghurten kommer att bli det återkommande inslaget, smothiesen inte. Det blir nämligen lite dyrt att köpa en sådan varje dag. Så vad jag får göra är att koka ett gäng ägg att ha hemma och ta med tillsammans med matlådan i väskan till jobbet!

Så får det bli!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Förbered arbetsveckan redan på söndagkväll genom att koka ett paket ägg som du tar med till jobbet tillsammans med ett par paket skinka och ett paket smör + en gurka. Lägg i kylen & så har du frukost heeeela veckan =)

Jag (som kör strikt LCHF) skulle inte gå på soygurten.. Men det är jag det ;-)

Kram kram,
Susanne

Lotta sa...

Jag har svårt för att äta så tidigt på morgonen också! Men, min underbara hubby står och fixar mackor på morgonen, slår in dem i plastfolie och på det sättet ser till att jag får i mig frukost när jag kommer till jobbet. :-) Annars hade jag tryckt i mig nåt onyttigt vid 10-snåret. :(

izza sa...

Jag köpte mina skor mest för att de har de billigaste jag kunde hitta :) Fast de är rätt snygga också. Lite retro sådär!

Vad hade du tänkt ha i smoothien? Kanske går att förbereda den kvällen innan. Kanske inte optimalt om man funderar på att det dunstar bort viktiga vitaminer (?) men mer opimalt än att inte få någon frukost alls!