4 aug. 2009

Utomhus istället för inomhus!

Jag hade tänkt att även åka och träna idag med, innan sol och bad som igår. Nu blev det inte riktigt så!

Cykling
Jag skulle ta cykeln upp till gymet idag men i samma sekund som jag tänkte tanken kom jag på att jag inte hade bytt pedaler (jag har ju fått nya fina) och att jag nog skulle behöva höja styret något nu när jag inte kan belasta handen. Alltså tog jag den lilla verktygslådan (eller jaja, jag hämtade det jag behövde ur skåpet) och gick ut för att leka lite cykelreparatör. Första trampan gick kalas, anra gick inte alls. Den satt som f*n och jag svor väldigt fina ramsor innan jag insåg att det var lönlöst. Packade ner den andra trampan och skulle swicha iväg då jag, till min stora förtret, inser att nähä, lite luft i hjulen måste jag nog ha me! Tillbaka hem, in och hämta pumpen, slänga ett snabbt öga på klockan och inser att klassen börjar om 5 minuter. Jag kommer inte att hinna!

Men istället för att deppa ihop åker jag bort till Cykloteket som har en affär vid Västbergarondellen. Får hjälp av en snäll kille som påpekar att pedalen sitter fel och det inte alls är konstigt att jag inte fått låss den, drar till pedalen som jag redan har satt dit och ler lite menande åt mig. Nå ja, tänkte jag, le du! Nu ska här cyklas!

Kliver ur affären och tar på mig mina cykelskor och drar iväg! Jag blir nästan lite lycklig där jag sitter och åker en låäääng omväg hem, en omväg som tog lite över en timme visade det sig. Men det va ju skoj ju!

Så istället för inomhus cykling blev det utomhus och det e inte fy skam det heller ska ni veta!

Inga kommentarer: