31 aug. 2009

Lunchträning, det var verkligen inte igår

Ibland saknar jag att sitta i Danderyd och jobba, förutom att sitta tillsammans med alla min gamla arbetskramrater (nu sitter vi utspridda så att man inte hittar någon) saknar jag att ha gymet 20 steg bort! Lunchträning är lyx, om så bara att lyfta skrot, en lyx som jag vande mig vid och som jag saknar djupt!

Lunchspinning!
Men idag, en hel dag utan möten, tog jag tillfället i akt till just lunchträning. Tog bussen bort till Odenplan och sprang in på ett cykelpass!

Enligt schemat skulle det vara en blå 45 minuters klass dvs ett perfekt pass när man har lite mindre tid, men det visade sig vara ett 45 minuters gult pass! Jag började ana oråd redan i uppvärmningen och konstaterade fakta när själva passet började! Nu vet jag inte om detta var någon engångsföreteelse (jag kom in i salen precis när hon kickade igång musiken pga toakaos i damernas omklädningsrum) eller om det stod fel i schemat! 

Nå väl, jag satt ju på cykeln och inställd på träning, så det var bara göra det bästa av situationen och trampa igång benen. Så här i efterhand var det trots allt helt OK, om än inte det jag hade tänkt mig!

På vägen tillbaka till jobbet sprang jag först på coola AC och sedan en gammal bekant (Majtas) som hade varit uppe på jobbet och våldgästat lite! Alltid lika kul att springa på “kändisar” man inte ser och träffar så ofta!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Kul att höra att du kommit igång med träningen igen. Ta hand om tassen bara!!

MarathonMia sa...

Luchträning deLuxe. Jag råkar "glömma" kläderna och kollar in spinningpassen... det räcker ett tag - sen får jag nog peta in dem igen.

Istället för personlig tränare på gym borde de erbjuda personlig toalett.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Lotta: jo då jag tar hand om tassen.... du ska se hur jag sitter på spinningcykeln tex! *S*

Mia: Det där med personlig toalett borde helt klart införas, speciellt just nu på Odenplans SATS gym... för där e det mest byggjobbare och annat elände!

Å glömma kläderna... nähä du, det går inte ;)