14 aug. 2009

TGIF

Det är fredag, solen skiner och jag har en vecka semester kvar att se fram emot! Men innan nästa vecka kommer har jag även nu saker att se fram emot, som att träffa söta C på Medis ikväll, kolla Midnattsloppet i morgon och se 100 meters finalen på söndag.

Igår var jag dock och tränade, vilket jag hoppade över idag. Jag struntade helt enkelt i dagens träning och konstaterade för mig själv att 2 gånger i veckan under semestern faktiskt inte är fy skam och då kan man låta sig ta ledigt när lusten inte finns där. Istället har jag varit duktig hemma, tittat på solen en timme med DN som sällskap samt försökt få ordning på mig själv! Jag har också bittert insett att vilan eller skadan i handen inte bara har satt spår på handen utan även runt midjemåttet, men det tänker jag ta tag i efter semestern, så det så!

Gårdagens spinning var dock kanon tillsammans med Ciz och Terese på instruktörscykeln. Klassen Terese håller just nu, med enorma mängder (eller i alla fall 13) intervaller i början är sjukt kul och precis lika jobbigt. Svetten sprutar minst sagt ur pannan och benen skriker efter nåd!

Efter spinningen traskade jag runt på stan en sväng men åkte snart hem vilket visade sig vara ett smart val då himlen verkade öppna sig under eftermiddagen.

Inga kommentarer: