26 aug. 2009

Ner och Upp!

Jag var hos doktorn idag, handdoktorn alltså! Han klämde och kände, drog och pekade och konstaterade det jag redan har konstaterat, bra är det inte! Inte på långa vägar är det bra snarare gjorde det honom förundrad och försunken i tankar. Att jag har så här ont tyder på (som jag redan har konstaterat helt själv) att det ligger nått ikläm någon annan stanns i handen. För att ta reda på var skall följande åtgärder göras!

Skiktrönken eller Datortomografi: för att kunna utröna var det ligger ikläm någonstanns. Det finns en teori om att det ligger en nervtråd ikläm mellan de små benen i handen eller runt tummen någonstanns, men nu får vi alltså reda på om det är så!

ENG eller elektroneurografi: mäter hur nervimpulsen sprids i medianusnerven dvs den nerven som går från nacken via armbågen ner till handen. Hur man gör vet jag inte riktigt men det hade nått med nålar och elektricitet att göra (huua)!

Efter detta ska jag tillbaka till den snälla doktorn igen och, som han sa, då vet vi var vi ska karva nästa gång! Tjoho! Ännu fler veckor med bandage eller gips! Det känns som jag börjar bli van! Å andra sidan, får han bara bort värken får han faktiskt göra vad han vill, jag är så oerhört trött på att ha ont!

Slutsats: Ner för att det fortfarande gör ont och jag får gå med det i minst 4 veckor till! Upp för att jag nu i alla fall är under utredning och förhoppningsvis inom ett par månader är bra igen!

1 kommentar:

Mikkan sa...

Superbra med utredning iaf, ett steg närmre att bli bra!