5 aug. 2009

Bloggspinning och styrketräning!

HA! Nu har jag varit och tränat igen! Ni ser det går framåt! Och inte nog med det, jag körde faktiskt lite styrketräning med, ben så klart eftersom det verkar vara det enda jag kan träna just nu!

Styrka ben!
Jag var väldigt tidig till gymet och bestämde mig därför att tiden var inne för lite benstyrka! Jag började dock med 15 minuter på den tråkiga "sitt cykeln" eftersom jag kände på mig att benen behövde bli ordentligt uppvärmda innan jag satte igång.

Efter det va det bara att köra igång och trots att det tog emot de första minuterna så hittade jag snart in i styrketränings hjärnan och väl där va det bara att köra på! Jag började med benpress allá Erick dvs 10 repetitioner med 10 sekunder i "jägarvila" (i benpressen alltså), 9 repetioner och 9 sekunder i "vilan" osv ner till 1. Efter denna övning skakar det inte bara behagligt i benen vill jag lova.

Gick sedan till "bensparks maskinen" och gjorde även där övningen som Erick brukar göra med mig. Nu kunde jag inte öka upp så pass mycket som brukligt är, eftersom jag inte hade nån som passade mig, men 2 sett blev det ändå. Bensparken på Ericks sätt går ut på att man först gör 10 hela repetitioner sen går nerifrån upp till halva (10 reps) sen från slutläget ner halva (10 reps) och slutligen 10 hela reps igen och återigen skakar benen löjligt mycket när man e klar!

Sen var det utfallens glada tid! En sisådär 20 på varje ben blev det nog innan orken tog slut och avslutningen för baksida lår i maskin var de enda som återstod.

Bloggspinning
Sen va det så dax för bloggspinning arrangerad av Sara och Terese. Jag bävade först om ben och hand skulle orka med ett pass men det visade sig gå bra för benen och med endorfiner och adrenalin i kroppen slutade jag tillslut tänka på det onda i handen (något som jag får lida för nu, men skit samma det va det värt!).

En väldigt svettig skara bloggare efter Terese super pass
(bilden är lånad av Terese och tagen av Sara)

Terese pass var otroligt roligt men precis lika jobbigt och intervallerna (13+3) höll på att ta kål på mig. Men med så roliga och inspirerande tjejer omkring mig kunde jag inte annat än att le och trycka på allt vad jag förmådde. Tack alla söta, snälla, underbara och inspirerande bloggare för stödet, det tog mig ända in i mål med ett leende på läpparna i duchen!

Efter klassen begav sig några av oss till ett närbeläget fik där det blev kaffe och snicksnack innan hemfärden!

3 kommentarer:

Sofy sa...

härligt! njut nu av semestern!

Mikkan sa...

Jag säger detsamma, semester rules! :) Jag har två veckor tyill i aug, då blir det mer rullskidor, och sen blir det nog fan en del spinning i vinter, blev lite frälst igår på passet. Var superkul att ses iaf!

Felicitas sa...

Tack själv goa Nilla! :D