11 aug. 2009

Sommar spinning!

Nyduchad, nyäten men framförallt nytränad! Det här med semester är inte så tokigt ändå!

Spinning på Telefonplan!
Jag provade en ny instruktör idag och det visade sig vara ett lyckokast (om man bortser från att hon sjöng med i vissa låtar förståss.... men man kan inte få allt)! Det var driv, det var backar och det va tempokörning. Långa block så man verkligen fick känna att man jobbade och jag fick i slutet upp pulsen till, nu mer, oanade höjder! Svetten sprutade bokstavligt talat ur pannan!
Det som kanske var lite synd var att man fick fixa till sin "slutsprut" själv och att jag inte fick det där endorfinruset som är så underbart. Om detta berodde på passet eller på mig själv låter jag vara osagt, dock saknade jag det i alla fall!

Nu kan jag bara hoppas att instruktören inte bara ska köra lunchklasser, eftersom jag då bara kan vara med på hennes klasser när jag e ledig och som alla vet är vi lediga lite för sällan för att det skall ge något resultat *s*

4 kommentarer:

Ciz sa...

Skööööönt. Själv spinnade jag med Spark-i-baken Therese i morse! Det var också svettigt.

My new life sa...

Hej Nilla!
Jag visste att det var du! (en av dina bloggföljare...)
Jag tänkte "heja" på dig efter passet men du hann gå. Jag var också med i passet och tycker precis som du! Hon var grymt bra dock de sista 8 minutrarna tog endorfinet slut (eller snarare disiplinen!). (Om du undrar vem jag är så var jag hon som satt längst fram i vit t-tröja.)
Ja du, svetten forsade överallt, inte endast pannan :))

Träningsglädje sa...

du ser alldeles somrig ut med finfina sommarfräknar!! skönt med spinning, jag ska spinna lite ikväll jag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ciz: ja du Terese intervaller kan få vlka svettkörtlar som helst att börja jobba!
Sara: tack vännen och cykla duktigt ikväll nu!
MyNewLife: Attsingens att jag va så snabb då men min enda tanke var frisk luft där ett tag! *s* Jag hoppas att vi springer ihop igen snart så vi får tid att säga hej!